INTERAKTÍV ÉLMÉNY HÁZHOZ-SZÁLLÍTÁS: OTTHONKONCERT – ONLINEKONCERT

INTERAKTÍV ÉLMÉNY HÁZHOZ-SZÁLLÍTÁS OTTHONKONCERT – ONLINEKONCERT Hazánkban elsőként, egyedülállóan otthonába visszük a zenei élményt!...

Fordító - Translate

2018. január 16., kedd

Rock(onok) a felsőoktatásban

Rock(onok) a felsőoktatásban

Kulturális helyzetelemzés:

-          ma az általános médiaköd és infózaj jellemző
-          megjelent a popularizáció és digitalizáció a művészetben
(elkerülhetetlen egyszerűsödés és sztenderdizálódás a szellemi kísérletezés helyett)
-          fővárosközpontú kultúraelosztás
-          fővárosban frusztráció miatt motiválatlanná vált zenészek és zeneművészek
-          vidéken kiégett, pályaelhagyó zenészek és zeneművészek
-          csak üzleti szempontok szerint elbírált előadók kerülnek a nyilvánosság elé
-          a kulturális iparban tudatos szolgálók és tudattalan szolgáltatók jelenléte


Önálló társadalomkulturális kritériumokkal történő elemzés:
A FELSŐOKTATÁSI ROCK-KÉPZÉS ELINDÍTÁSÁNAK
OBJEKTÍV SZÁNDÉKÚ ELEMZÉSE
Lehetőség
nemzetközi kapcsolatépítés,
multikulturális ismeret- és tapasztalatszerzés,
forrásszerzés a művészeti képzésnek
Erősség
társadalom-kulturális dimenzióban terjed,
a városi üzleti és az országos szakmai kapcsolati hálót is erősíti
Gyengeség
valódi gyakorlati haszna elhanyagolható,
elméleti és gyakorlati szinten is korszerűtlen anakronista,
nem használja fel a helyi szakmai HR-kapacitást és kollektív tudást,
a helyi hagyományok alapján csak a rock stílusirányzatára alapoz,
nem veszi figyelembe a valódi szükségleteket, feltételeket, igényeket és elvárásokat,
komolyzenészeknek könnyű, szórakoztató zenészeknek nehéz tananyag
Veszély
nyilvánosan csak az üzleti kooperációra épít,
az üzleti érdekeltség erősebb a szakmai indokoltságnál,
rövidtávon is szakmai elégedetlenséget okoz,
szakmai feszültséget és egyensúlybomlást generál lokális és országos szinten is,
tovább szélesíti a zene társadalmi megbecsületlenségének és általános, gyakorlati haszontalanságának képét és ezzel kiterjeszti a művészek és az átlagember közötti kulturális válságszakadékot
Művészi érték/ üzenet
művészi értéke erősen megkérdőjelezhető,
zeneipari jellegű értékmegosztás,
üzenete: nyitott az egyéni immateriális és materiális értékforrásért történő egyetemes zenei alaptudás megszerzésének potenciálja
Szerepvállalás
zenei sokoldalúság képviselete és népszerűsítése,
szakmai és személyes dimenziójú,
nincs előképzettségi, vagy előmeneteli korlátozás
Szereplők/ célcsoport
szakmai képzés és sztenderdizált, populár-egyetemi értelmiségképzés,
széles körben elterjedve a népegyetem magasabb szintű változata lehet a zenei és művészeti analfabetizmus csökkentése ellen
Tehetség-menedzselési szint
# III. Középfokú/Felsőfokú szint előkészítő: TEHETSÉGMENTORÁLÁS (szakmai készség- és rutinfejlesztés)
nem a szakmai utánpótlás-képzés a fő profilja,
a szakmai tehetségek életpályája és funkcionális hasznosulása bizonytalan
Bemeneti elvárások
nincs szabályozva,
látens szakmai és személyes elvárások
Kimeneti elvárások
nyitott, befogadó, de csak művészeti átlagismeretekkel rendelkező kultur-személyiség kialakítása,
széleskörű, nyilvános lokális és szakmai hírnévmegosztás, jóhír-keltés

# A MŰVÉSZETI ISKOLA ÉS A MŰVÉSZETI NEVELÉS SZEREPE AZ INFOKOMMUNIKÁCIÓS KORSZAKBAN – Domokos 2015 –
A különböző tehetségmenedzselési szinteket összehasonlító elemzésem alapján a Tehetségmenedzselési szintek a XXI. században az alábbiak szerint alakulnak – az informális, a nonformális és a formális fejlesztést is érintő – komplex rendszerré:

I. Előkészítő/Alapfokú szint előkészítő:
TEHETSÉGAZONOSÍTÁS (kiválasztás, képességfejlesztés)
pl.: óvodai művészeti foglalkozások, kezdeményezések, alapfokú művészeti nevelés, tehetségkutatók és szakmai versenyek (alapfunkciók kialakítása, készségfejlesztés kialakítása)
II. Alapfokú/Középfokú szint előkészítő:
TEHETSÉGGONDOZÁS (személyiség- és készségfejlesztés tehetséggondozási programmal)
pl.: alapfokú művészeti nevelés, szakiskolai művészeti készségfejlesztés, koncertpedagógia, zeneterápia (személyre és intézményre szabott programok, alapfunkciók és készségek kialakítása fejlesztése)
III. Középfokú/Felsőfokú szint előkészítő:
TEHETSÉGMENTORÁLÁS (szakmai készség- és rutinfejlesztés)
pl.: szakiskolai művészeti készségfejlesztés, egyetemi művészeti képzés, továbbképzés (legmagasabb szintű szakmai és személyes készségek elsajátítása, képesítések megszerzése)
IV. Felsőfokú/ Professzionális szint előkészítő:
TEHETSÉGMENEDZSELÉS (gyakornoki program)
pl.: egyetemi művészeti képzés, továbbképzés, előadó- és alkotóművész-tanári tevékenységek (céltudatos szakmai szerep – és küldetésvállalás kijelölése, rögzítése és tudatosítása a szereplőkkel)
V. Professzionális (Személyiségközpontú) szint:
TEHETSÉGKÖVETÉS (életpálya-követés)
pl.: előadó- és alkotóművész-tanári tevékenységek, személyes, mentori, szakértői, kutatói és szakmai vezetői tevékenységek (új programok kidolgozása szakmai és személyes szempontok és adott feltételek szerint, a jövő kiemelkedő tehetségei szakmai életének nyomon követése, irányítása)
Kulturális szolgálat és cyberbulling:
            JAZZ FIVE együttesünk az Észak-Keleti régió egyetlen – minden évszakban aktív, magánszervezésű – professzionális projektzenekara, amely a 2017-es évben több mint 80 fellépést bonyolított előadások, élménykoncertek, koncertpedagógiai hangversenyek, fesztiválok, jótékonysági estek és élmény-házhozszállítás formájában.
Ez azért volt lehetséges, mert az együttes profilja igen széleskörű, így a potenciális célközönségünk is kiterjedt, a szakmai irigyeinkkel egyetemben.
Több támadás érkezik szakmai oldalról, amiért a művészi zene népszerűsítését a jellemzően mára alkotófolyamatok nélkül maradt komolyzenei és a művészi tartalmú, inspiráló szórakoztató zenei stílusok együttes interpretálásával képzeljük el, tehát alapvetően a ”szomorú zenészek” és az ”amatőrök” is az ellenfeleiknek tekintenek bennünket, de sosem az ellenségeiknek, mivel arra nem szolgálunk rá, így valójában a cyberbullying támadásaikat sem érdemeljük meg csak azért, mert sikerkövetően gondolkodunk és helyesen, példamutatóan merünk cselekedni, szorgalmasan egyedül előretörni egy olyan szakmai világban, ahol mindenki mástól várja a támogatást, önállótlanul passzívvá válva.
      A legtöbb zenekari tag az idők során le is morzsolódott mellőlünk azért, mert nem bírta az ismertséggel és a túléléssel járó többletterhelést, az aktív alkotó- és előadóművésztanári szerepből adódó szervezéstöbbletet, beosztottságot, megosztottságot, szétosztottságot… vagy hitt az erőszakos meggyőzőerőnek, amely időről időre – vetélytársainkon keresztül – megpróbálja annullálni tevékenységeinket.

Sikerkövetés kudarckerülés helyett:
Sikerünk kulcsa nem szakmai titok, minden nagy elődünk életében megtalálható ez a kitörés-jelenség, amely minket is kiemelt az átlagemberek és az átlagművészek sorából, a teljes értékű élet tisztelete, a család-karrier klasszikus értékek egyensúlya és a szakmai alázattal járó szolgálóvezetői sokoldalúság.
Zeneszerzőként és művésztanárként is célom, hogy a növendékeknek ezt a fajta teljességszemléletet átadjam, amely műveimen keresztül is megmutatkozik, az ARTISTIC MUSIC Kottakiadó közreadásában.
Jómagam 6 éves korom óta színpadon vagyok, amely 30 év szakmai tapasztalatot jelent és az egyensúly mindig jelen volt az életemben zenei téren is, hiszen a legnagyobb klasszikus és jazz előadókat hallhattam gyermekként élőben alkotni a színpadon, akik maguk is átjárással rendelkeztek a nagyobb zenei irányvonalak között.

Szellemi tőke és likviditás:
Bárhogy is tekintünk a zenei stílusokra és az azokat felépítő műfajokra kijelenthetjük, hogy minden zene egy forrásból keletkezik, abból az igényből, hogy hangokat alkotó emberként kívánjuk leképezni érzéseinket, a környezetünket, az életünket és szándékaink szerint nyomot hagyunk az utókornak művészetünkkel.
Az idők során értéküket megőrzött klasszikus zenei stílusok közeli rokonságban állnak egymással, az ősember funkcionális zeneéjétől, a szakrális gregoriánon, reneszánszon, barokkon, bécsi klasszikuson, modernen, avantgardon keresztül a kortárs zenéig, valamint azok klasszikus értékmegőrzőként fennmaradt szórakoztató irányzatai sokaságáig.
Az, hogy Debrecenben a rockzenei képzést indítják el kezdeményező szándékkal a felsőoktatási szektorban a lokális kiterjedésben kialakult társadalomkulturális hagyományoknak, közművelődési értékközvetítésnek és közönségnevelési értékfennmaradásnak, valamint a szakmai és üzleti ingerterjedésnek köszönhető.
            Egy szellemi tőke alapú üzleti vállalkozás sikere azon múlik, hogy mennyire hasznosan és hatékonyan szolgálja a környezete látens szükségleteit és elvárt igényeit, a személyes egzisztenciális, vagy karrierérdekek háttérbe szorításával és megszüntetésével.
Az ehhez hasonló kezdeményezések jellemzően 2-3 év alatt kimerítik kezdeti többlettartalékaikat a helytelen vezetői magatartás okán és stratégiailag hibás döntéssé válik kudarckerülően és deficites forrásdúsítás mellett is erőszakkal fenntartani őket.
           
Kapcsolati hálózatosodás:
Egyetlen hatékony eszköze lehet a hosszútávú sikernek, a nemzetközi hálózatosodás, ami legalább európai szintű tanár-diák csereprogramot is lehetővé tesz, amely tekintetében a Debrecenben tanuló külföldi hallgatók is készségesebben részt vehetnek a programban.

            Az ehhez szükséges alapokat a Domokos Módszer Keretrendszer - a köznevelésben és az alternatív művészetoktatásban alkalmazható digitális zenei edukációs lehetőségek címen nemzetközi jogvédelem alá került önálló zeneoktatási módszeremmel - az egyetemes és nemzeti értékhagyományaink népszerűsítése mellett - a MŰVÉSZI ZENE KÖR művésztanárai irányításával működő Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia (ALMA) nemzetközi előadásaink teszik le, amelyek már elindulásuk óta nagy népszerűségre tettek szert hatékonyságuk révén.

Mivel programunk alaptétele a sokoldalú, teljes értékű nevelésben részesülő személyiség kialakítása nem maradhat ki egyetlen fontos állomása sem a zeneművészetnek, így – az egyensúly megőrzése érdekében – a szórakoztató stílusok sem, amelyeknek - az elmúlt évszázadokhoz hasonlóan - ma is meg van a hasznos szerepe a hétköznapokban.

Rock(onok) a felsőoktatásban:
2018. Februártól várható a rock felsőoktatás speciális kollégiumként történő elindítása Debrecenben a Kőbányai Zenei Stúdió vendégtanárainak koordinálásával valósul meg, amely kezdeményezés már a közeljövőben remek lehetőséget teremt a lokális lobbifolyamatokban aktív, jellemzően – meghatározó zenei képesítések helyett – üzleti érdekeltségekkel rendelkező zenészek tanári tevékenységeinek megkezdéséhez, hiszen külső érdekeltségeik által egyszerre kapcsolati hálóerősítés és kiadáscsökkentés is eredményezhető, jelentős szubficit fenntartása mellett, a – szakma helyett a - versenyszféra további erősítése céljából.
A rock(onok) a felsőoktatásban történő megjelenése pragmatikusan intellektuális stratégiai és konvencionálisan gyakorlatias logikai perspektívából tekintve is fontos döntés, amely elindíthatja a jelenleg érvényben lévő távolságtartó akadémikus gondolkodást a nyitottan befogadó, sikerkereső szakmai hozzáállás felé, amely a kiterjedt erőszakos féltékenykedés, érdekféltés és ellenségeskedés helyett tisztességes összefogást és megbecsült összetartozás-érzést hozhatna a művész szakmának.
Azonban nem tekinthetünk el a jelentős amortizációs hatástól, amely várhatóan tartósan elértékteleníti majd a zenei felsőoktatást, amely az elmúlt évtizedek helytelen szakmenedzselésének köszönhetően a közvélemény általános elbírálása szerint gyakorlati haszonnal nem rendelkező komolytalan és könnyelmű tevékenységként került köznyilvántartásba.
Ez az egyik oka, hogy a közönség nem hajlandó sem időt sem pénzt áldozni a kulturális feltöltődésre és a rangos kultúr-közéleti eseményeken történő személyes megjelenés kizárólag a nemzetközi üzleti trendek erre vonatkozó elvárásainak napjainkban divatos megjelenésének és sosem a közösség műveltségi érdeklődésének köszönhető.
            Kérdéses, hogy az újdonság-hatás meddig lendíti tovább a rock-szakot, viszont az alapszakként történő bevezetése minden időszakban hibás stratégiai lépés lesz.
Az egyetlen hasznos módja a bevezetésnek a ráképzéses szakirányú továbbképzés, hiszen ebben az esetben sokoldalú zeneművész-tanárok edukációja eredményezhető, akik minden zenei történésbe natívan illeszkedhetnek, megtartva ezzel a valódi választás lehetőségét.
Ha azonban valaki az – egyetlen valódi kihívásokkal járó művészi életpályajelképet, a sportolói körökből ismert, zenészek esetében képzeletbeli - olimpiai mezt kényelmi szempontból egyszer is mackóalsóra cseréli többé már nincs lehetősége újra felölteni azt, örökre a választott világban marad és sosem lesz esélye elhagyni a kényelmes utat, valami sikeresebbért, korszerűbbért, hasznosabbért, értékesebbért, változatosabbért, élménygazdagabbért, megbecsültebbért, nemesebbért, tapasztaltabbért, elmélyültebb tudásforrásúért, vagy csak egyszerűen jövedelmezőbbért cserébe.
Végül tegyük fel őszintén a kérdést: egy nyíltan populista üzleti kezdeményezés várhatóan milyen kiterjedt hatástöbblettel és hasznos szerepvállalással szolgálja majd az egyetemes társadalom-kultúrafejlődést, amelyre a többi egyetemi szintű zeneművészeti szak nem képes?!

Debrecen, 2017. December 18.

Domokos János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,
     a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és
az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője

2017. december 16., szombat

Áldott, békés ünnepeket kívánunk!!! Találkozunk 2018-ban is :)

Áldott, békés ünnepeket kívánunk!!! Találkozunk 2018-ban is :)


2017. november 22., szerda

Jazzkarácsony-Nagykarácsony jótékonysági est 2017

MEGHÍVÓ!

Szeretettel meghívjuk Önöket a 2017. December 10-én a Debreceni Újkerti Művelődési házban, a MŰVÉSZI ZENE KÖR szervezésében, 16:30-tól - idén 8. alkalommal - megrendezésre kerülő Jazzkarácsony-Nagykarácsony jótékonysági estünkre!


A jótékonysági est fővédnöke: Dr. Széles Diána, 
Debrecen Megyei Jogú Város Alpolgármestere.


A belépés és a parkolás is ingyenes!

PROGRAMCSOMAG:
- Ünnepi köszöntő
JAZZ FIVE interaktív ünnepi ÉLMÉNYKONCERT
- Ünnepi versek a költők előadásában
- JAZZTÁNCHÁZ
- az est kísérőprogramjai: ARTISTIC MUSIC kottakiállítás és ajándéktárgyvásár

Az est alatt a Debreceni Karitatív Testület tartós élelmiszer- és anyagi felajánlásokat gyűjt a rászoruló családok és gyermekek javára!


FOGADJA EL AJÁNDÉKUNKAT, LEGYEN ÖNÉ AZ ÉLMÉNY, CSATLAKOZZON HOZZÁNK ÉS
TÖLTSÖN VELÜNK EGY KELLEMES ESTÉT A JÓTÉKONYSÁG JEGYÉBEN!


Csatlakozzon eseményünkhöz FB oldalunkon is!













2017. november 9., csütörtök

MŰVÉSZI ZENE KÖR Őszi Koncertpedagógiai Előadásturné 3.évad

A MŰVÉSZI ZENE KÖR Őszi Koncertpedagógiai Előadásturné 3.évadát kezdtük el az iskolakezdéssel egy időben, amely érdekessége, hogy minden program eltérő felállásban kerül bemutatásra, így a 2.0 projekttől az 5.2 projektig változatos tartalmakat szolgáltatunk a művészi zenét kedvelő közönség számára. A projektek elnevezései úgy alakultak, hogy az első szám a szervezet főtagjait mutatja, a második szám pedig a vendégművészek számát.

Őszi interaktív előadássorozatunkat idén is a VÍZ (Vizek-Ízek-Zenék) Terápiafesztivállal indítottuk, amely Szeptember 30-án második alkalommal került megrendezésre.

Elsőként az Interaktív utazás a művészi zene világában című élménykoncertünk alapozta meg a hangulatot, így a közönség már az első pillanatokban érezhette a feltöltődés minden formáját.


Ezt követően Csíki András költő barátunkkal a Téged örököltelek című közös műsorunkban vers és zenei ősbemutatókat adtunk elő.


A tehetséges növendékek számára minden rendezvényünkön biztosítunk lehetőséget a nagyközönség előtti bemutatkozásra:

az Eötvös József Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Furulyaegyüttese


az Eötvös József Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kamarazenekara

A programcsomag végén JAZZ FIVE zenekarunk jazztáncházat tartott saját dalokból.

JAZZ FIVE jazztáncház


JAZZ FIVE zenekar 5.0 projekt

Ezt követően a Nemzeti Kulturális Alap által támogatott interaktív koncertpedagógiai előadásaink következtek:

Október 4-én az Ebesi Arany János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános és Alapfokú Művészeti Iskola  alsó-felső tagozata két részletben az Interaktív utazás a művészi zene világában című programunk tekintette meg, melynek egyik különlegessége V.Szabó Ildikó festőművész digitális tabletrajzainak élményszerű kivetítése volt:



Október 11-én ugyanezt a programot a Balmazújvárosi Református Általános Iskola tanulói számára tettük ingyenesen elérhetővé:


Október 12-én Örökség című programunk a Debreceni Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium tanulói körében hangzott el elsőként:


Október 18-án ismét az Interaktív utazás a művészi zene világában című programunk került előadásra a Debreceni Fazekas Mihály Általános Iskola  tanulóinak:


Október 19-én a következő Örökség előadásunk a Debreceni Református Kollégium Dóczy Gimnáziuma tanulóinak tettük maradandó élménnyé:


Október 25-én az Interaktív utazás a művészi zene világában idei őszén utolsó előadása következett a Debreceni Petőfi Sándor Általános Iskolában:


Október 25-én a Debreceni Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium és a Debreceni Szakképzési Centrum Vegyipari Szakgimnáziuma tanulói részére tartottuk meg Örökség előadásaink:



November 9-én az őszi idényzáró Örökség előadásunk zárta a pályázati forrásból megvalósuló interaktív koncertpedagógiai előadássorozatunk a Debreceni Medgyessy Ferenc Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium tanulói körében:
 


Ezúton is köszönjük a Nemzeti Kulturális Alap megtisztelő támogatását és reméljük jövőre is sokezer tanulóhoz eljuttathatjuk a művészi zene valódi élményét!



Természetesen idei saját programjaink, több mint 60 koncertből álló sorozata nem ér véget, hiszen December 9-én nyolcadik alkalommal rendezzük meg JAZZKARÁCSONY NAGYKARÁCSONY Hagyományos Jótékonysági Estünk, amely teljes bevételét, az összegyűlt adományokat idén is felajánljuk a Debreceni Karitatív Testület részére, akik továbbítják a rászorulók számára a hasznos és szükséges donációs csomagjainkat.

Ezzel a hagyományos programunkkal szeretnénk megköszönni közönségünknek a rengeteg támogatást, érdeklődést és kedvességet, amit egész évben irányunkba mutattak és segítségükkel több, mint 60 koncerten sokezer hallgató-néző előtt léphettünk fel és mutathattuk be legújabb projektjeinket idén is!

Nagy szeretettel várunk mindenkit idén is JAZZKARÁCSONY NAGYKARÁCSONY Hagyományos Jótékonysági Estünkön, reméljük ismét együtt segíthetünk a nélkülöző gyermekeken és családokon!!!

2017. október 8., vasárnap

Domokos Módszer Keretrendszer - a köznevelésben és az alternatív művészetoktatásban alkalmazható digitális zenei edukációs lehetőségek

Domokos Módszer Keretrendszer
a köznevelésben és az alternatív művészetoktatásban alkalmazható digitális zenei edukációs lehetőségek


Elkészült a zeneoktatásban eltöltött közel másfél évtizedem első 78 oldala

2017. szeptember 5., kedd

II. VÍZ (Vizek-Ízek-Zenék) Terápiafesztivál 2017

II. VIZEK – ÍZEK – ZENÉK TERÁPIAFESZTIVÁL
A KORSZERŰ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSÉRT 2017.09.30.

https://www.youtube.com/watch?v=HjiUG-PL8yw

GYÓGYÍTÓ ITALOK, ÉTELEK és ZENÉK!!!
Helyszín: DMK Újkerti Közösségi Háza kültere,
rossz idő esetén az Aula - Jerikó utca 17.-19.
A belépés és a parkolás is ingyenes!!!

A rendezvény fővédnöke Korbeák György DMJV Kulturális Bizottság alelnöke

Programcsomag:
14:00 – Művészi Zene Kör – Interaktív élménykoncert
14:30 – Spirituális egészség
14:45 – Maróthi György Pedagóguskórus
15:00 – Ki talál ki? – Csíki András könyvbemutató
15:20 – Tehetséges növendékek bemutatkozása
15:45 – Táncos Operett
16:15 – Életreform Meridián torna
16:30 – Jazz Five jazztáncház

A teljes műsoridő alatt kreatív családi- és gyermekprogramok,
egészségkóstoló, hangszerbemutató és kottakiállítás is
várja az érdeklődőket!

FŐTÁMOGATÓ:
DMK
MŰVÉSZI ZENE KÖR

TÁMOGATÓK:
ARTISTIC MUSIC KOTTAKIADÓ
JAZZ FIVE ZENEKAR
ALTERNATÍV LEHETŐSÉGEK MŰVÉSZETI AKADÉMIA

PARTNEREINK:
EJKE
TÜNDÉRKAVICS

Leírás:
A II. VÍZ - Vizek-Ízek-Zenék Terápiafesztivál célja a korszerű élet- és egészségfejlesztés tudatosítása, amit – kiemelten a terápiaértékű víz és egyéb - gyógyhatású italok, ételek, valamint zenék - a hétköznapokban is használható, populáris formájú, tanító jellegű és közösségteremtő hatású - felhasználói szintű értékközvetítésével kívánunk megvalósítani.
Infokommunikációs korunk legnagyobb kihívása az egészséges, terápia értékű étel-ital és művészi értékű, hosszú távhatású zene biztosítása az emberek számára, ami rendezvényünkkel - társadalmi és kulturális szerepvállalásunk szerint - lokális szinten a közös szakmai és személyes kapcsolati háló fenntartását eredményezi, a városlakó nagyközönség számára kialakított tematikus - mentális, emocionális és spirituális - egészségfejlesztő jellegű digitális tudásanyag és adatbázis kialakításával és naprakész továbbfejlesztésével együtt.
A VÍZ Terápiafesztivál programjában lehetőséget biztosítunk a gyógyvizek, a gyógyító ételek és a terápia értékű zene széleskörű megosztásának. A rendezvény-szándékaink szerint - széles közönségréteg számára nyújt aktív kikapcsolódást és korszerű életfejlesztési ismeretanyag elmélyítést. A műsor kiemelt programjában kortárs zene és vers ősbemutató előadások, tehetséges fiatal alkotók és előadók interpretációi és jazz táncház; az alapprogramban pedig tematikus előadások, zenekari és kórus koncertek, családi kézműves foglalkozások szerepelnek.
Kísérő programként - kiállító pavilonokban - kóstolási és vásárlási lehetőség nyílik az érdeklődők számára, valamint kottakiállítás, hangszer és ajándéktárgyak bemutatója és vására is elérhető lesz. Minden közreműködő lokális kapcsolati hálóból kerül ki, ezzel a támogatva a helyi értékek tudatosítását és megbecsülését, továbbá az új szereplők beilleszkedését és régi partnerek naprakész információkhoz történő hozzájutást.
Kiemelt célközönségünk elsősorban a tanulói, másodsorban a felnőtt közönség, akiket szeretnénk az élet és egészségfejlesztés korszerű ismereteinek befogadására nyitottabbá tenni.
A programok összeállítása során a legfontosabb elvárásunk volt, hogy minden korosztály megtalálja benne a számára megfelelő prémium minőségű aktív szórakozást. Szeretnénk, ha az emberek nyitottabbá és befogadóbbá válnának a testi-lelki egészségmegőrzés folyamataira.
A rendezvény ideje alatt kreatív családi- és gyermekprogramok várják a látogatókat. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a város apraja-nagyja kellemes délutánt tölthessen a II. VÍZ Terápiafesztiválon.

Kérjük oldalkedveléssel és megosztással is csatlakozzon támogatóinkhoz, hogy széles körben elterjedhessen a rendezvény!
https://www.facebook.com/MUVESZIZENEKOR/
https://www.facebook.com/events/1231952940242098/

http://muveszizene.blogspot.hu/
http://jazzfiveband.blogspot.hu/


2017. augusztus 22., kedd

Jazzoperett és klasszikus filmslágerek a JAZZ FIVE 2.0 Projekttel

Jazzoperett és klasszikus filmslágerek a JAZZ FIVE 2.0 Projekttel

Ősszel kezdődő időszakra minden korosztály számára értékes élményt nyújtó programjaink közül a Jazzoperett és klasszikus filmslágerek című műsorunkat ajánljuk a rendezvényszervezők, művelődési házak, intézmények és közösségek figyelmébe!

Programrendelés elérhetőségeinken:

Kapcsolat - 

email: jazz5deb@gmail.com 

Tel: +36/30-4490197


Nyári operett-turnénkon készült képek:


 



 



2017. augusztus 4., péntek

Legújabb MZK programok az NKA támogatásával

Legújabb MZK programok az NKA támogatásával

Az elmúlt évek sikereire és a folyamatosan növekvő intézményi szükségletekre való tekintettel a művészi zenét népszerűsítő Koncertpedagógiai Előadásturnénk 3. évadát indíthatjuk már el a Művészi Zene Kör Tehetségmenedzselő Szervezetünkkel, amelyet a Nemzeti Kulturális Alap – sikeres pályázatainkon keresztül - folyamatos támogatásával tesz elérhetővé a köznevelési intézmények számára.
Az
INTERAKTÍV UTAZÁS A MŰVÉSZI ZENE VILÁGÁBAN című klasszikus zenei, interaktív koncertpedagógiai előadás a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával a régió rengeteg oktatási intézményébe, sokezer tanuló számára már korábban is eljuthatott, V.Szabó Ildikó festőművész csodálatos alkotásainak kíséretében és a - zenei világnap alkalmából megrendezett - Vizek-Ízek-Zenék VÍZ Terápiafesztivál helyszínén, felnőtt közönség előtt is hatalmas sikert aratott.


Az INTERAKTÍV UTAZÁS A MŰVÉSZI ZENE VILÁGÁBAN című – korszerű digitális elemeket tartalmazó - programcsomagunk 3. évada idén Szeptember 1.- December 15. közötti időszakban valósul meg, amely időpontokat - az intézmények ismételt túljelentkezése miatt -  ismét előre lekötötten rögzítenünk kellett és kizárólag egy adott intézmény szervezési feladatainak elmulasztása, vagy időpontváltozás esetén tudunk program-hozzáférhetőségi lehetőséget biztosítani a várólistánkon szereplő többi iskolának.
Az intézmények nevében hálával tartozunk a Nemzeti Kulturális Alap megtisztelő támogatásáért, amellyel lehetővé tette, hogy az iskolás közönség ingyenesen juthasson hozzá az általunk képviselt és oly nagy becsben tartott, védelmezve óvott nemzeti magaskultúrához.

Az általános iskolai előadások mellett idén Szeptember 30-án – a II.VÍZ Terápiafesztiválon – és Decemberben is - a JAZZKARÁCSONY NAGYKARÁCSONY - Jótékonysági Estünkön legújabb, az Örökség című – középiskolás közönség számára összeállított – nemzetkulturális projektünk is bemutatkozik az Arany János emlékév keretében.
Az Örökség című programunkban a legnagyobb magyar zeneszerzők által komponált és saját zeneszerzői munkásságomban szereplő, elmélyült hangvételű, egyetemes értékű magyar zeneművek mellett a JAZZ FIVE zenekarunk által létrehozott székely jazz műfaji hagyományai is továbbörökítésre kerülnek a Bukovina szvit, a Moldva szvit és a Hajdú szvit című könnyed hangulatú kompozícióimon keresztül.
A program különlegessége Csíki András székely-magyar költő gyönyörű és elmélyült tartalmú, örökség témájú költeményeinek interaktív interpretációja lesz, amely – szerepvállalásához híven - várhatóan a tizenéves közönség érdeklődését is felkelti kiemelten értékes nemzeti kultúránk, zeneművészetünk és irodalmunk iránt.
            A rendezvényeinkhez nyújtott segítségért és támogatásért köszönettel tartozunk támogatóinknak, partnereinknek és segítőinknek egyaránt!!!

Domokos János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,
     a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet vezetője