INTERAKTÍV ÉLMÉNY HÁZHOZ-SZÁLLÍTÁS: OTTHONKONCERT – ONLINEKONCERT

INTERAKTÍV ÉLMÉNY HÁZHOZ-SZÁLLÍTÁS OTTHONKONCERT – ONLINEKONCERT Hazánkban elsőként, egyedülállóan otthonába visszük a zenei élményt!...

Fordító - Translate

2018. január 16., kedd

Rock(onok) a felsőoktatásban

Rock(onok) a felsőoktatásban

Kulturális helyzetelemzés:

-          ma az általános médiaköd és infózaj jellemző
-          megjelent a popularizáció és digitalizáció a művészetben
(elkerülhetetlen egyszerűsödés és sztenderdizálódás a szellemi kísérletezés helyett)
-          fővárosközpontú kultúraelosztás
-          fővárosban frusztráció miatt motiválatlanná vált zenészek és zeneművészek
-          vidéken kiégett, pályaelhagyó zenészek és zeneművészek
-          csak üzleti szempontok szerint elbírált előadók kerülnek a nyilvánosság elé
-          a kulturális iparban tudatos szolgálók és tudattalan szolgáltatók jelenléte


Önálló társadalomkulturális kritériumokkal történő elemzés:
A FELSŐOKTATÁSI ROCK-KÉPZÉS ELINDÍTÁSÁNAK
OBJEKTÍV SZÁNDÉKÚ ELEMZÉSE
Lehetőség
nemzetközi kapcsolatépítés,
multikulturális ismeret- és tapasztalatszerzés,
forrásszerzés a művészeti képzésnek
Erősség
társadalom-kulturális dimenzióban terjed,
a városi üzleti és az országos szakmai kapcsolati hálót is erősíti
Gyengeség
valódi gyakorlati haszna elhanyagolható,
elméleti és gyakorlati szinten is korszerűtlen anakronista,
nem használja fel a helyi szakmai HR-kapacitást és kollektív tudást,
a helyi hagyományok alapján csak a rock stílusirányzatára alapoz,
nem veszi figyelembe a valódi szükségleteket, feltételeket, igényeket és elvárásokat,
komolyzenészeknek könnyű, szórakoztató zenészeknek nehéz tananyag
Veszély
nyilvánosan csak az üzleti kooperációra épít,
az üzleti érdekeltség erősebb a szakmai indokoltságnál,
rövidtávon is szakmai elégedetlenséget okoz,
szakmai feszültséget és egyensúlybomlást generál lokális és országos szinten is,
tovább szélesíti a zene társadalmi megbecsületlenségének és általános, gyakorlati haszontalanságának képét és ezzel kiterjeszti a művészek és az átlagember közötti kulturális válságszakadékot
Művészi érték/ üzenet
művészi értéke erősen megkérdőjelezhető,
zeneipari jellegű értékmegosztás,
üzenete: nyitott az egyéni immateriális és materiális értékforrásért történő egyetemes zenei alaptudás megszerzésének potenciálja
Szerepvállalás
zenei sokoldalúság képviselete és népszerűsítése,
szakmai és személyes dimenziójú,
nincs előképzettségi, vagy előmeneteli korlátozás
Szereplők/ célcsoport
szakmai képzés és sztenderdizált, populár-egyetemi értelmiségképzés,
széles körben elterjedve a népegyetem magasabb szintű változata lehet a zenei és művészeti analfabetizmus csökkentése ellen
Tehetség-menedzselési szint
# III. Középfokú/Felsőfokú szint előkészítő: TEHETSÉGMENTORÁLÁS (szakmai készség- és rutinfejlesztés)
nem a szakmai utánpótlás-képzés a fő profilja,
a szakmai tehetségek életpályája és funkcionális hasznosulása bizonytalan
Bemeneti elvárások
nincs szabályozva,
látens szakmai és személyes elvárások
Kimeneti elvárások
nyitott, befogadó, de csak művészeti átlagismeretekkel rendelkező kultur-személyiség kialakítása,
széleskörű, nyilvános lokális és szakmai hírnévmegosztás, jóhír-keltés

# A MŰVÉSZETI ISKOLA ÉS A MŰVÉSZETI NEVELÉS SZEREPE AZ INFOKOMMUNIKÁCIÓS KORSZAKBAN – Domokos 2015 –
A különböző tehetségmenedzselési szinteket összehasonlító elemzésem alapján a Tehetségmenedzselési szintek a XXI. században az alábbiak szerint alakulnak – az informális, a nonformális és a formális fejlesztést is érintő – komplex rendszerré:

I. Előkészítő/Alapfokú szint előkészítő:
TEHETSÉGAZONOSÍTÁS (kiválasztás, képességfejlesztés)
pl.: óvodai művészeti foglalkozások, kezdeményezések, alapfokú művészeti nevelés, tehetségkutatók és szakmai versenyek (alapfunkciók kialakítása, készségfejlesztés kialakítása)
II. Alapfokú/Középfokú szint előkészítő:
TEHETSÉGGONDOZÁS (személyiség- és készségfejlesztés tehetséggondozási programmal)
pl.: alapfokú művészeti nevelés, szakiskolai művészeti készségfejlesztés, koncertpedagógia, zeneterápia (személyre és intézményre szabott programok, alapfunkciók és készségek kialakítása fejlesztése)
III. Középfokú/Felsőfokú szint előkészítő:
TEHETSÉGMENTORÁLÁS (szakmai készség- és rutinfejlesztés)
pl.: szakiskolai művészeti készségfejlesztés, egyetemi művészeti képzés, továbbképzés (legmagasabb szintű szakmai és személyes készségek elsajátítása, képesítések megszerzése)
IV. Felsőfokú/ Professzionális szint előkészítő:
TEHETSÉGMENEDZSELÉS (gyakornoki program)
pl.: egyetemi művészeti képzés, továbbképzés, előadó- és alkotóművész-tanári tevékenységek (céltudatos szakmai szerep – és küldetésvállalás kijelölése, rögzítése és tudatosítása a szereplőkkel)
V. Professzionális (Személyiségközpontú) szint:
TEHETSÉGKÖVETÉS (életpálya-követés)
pl.: előadó- és alkotóművész-tanári tevékenységek, személyes, mentori, szakértői, kutatói és szakmai vezetői tevékenységek (új programok kidolgozása szakmai és személyes szempontok és adott feltételek szerint, a jövő kiemelkedő tehetségei szakmai életének nyomon követése, irányítása)
Kulturális szolgálat és cyberbulling:
            JAZZ FIVE együttesünk az Észak-Keleti régió egyetlen – minden évszakban aktív, magánszervezésű – professzionális projektzenekara, amely a 2017-es évben több mint 80 fellépést bonyolított előadások, élménykoncertek, koncertpedagógiai hangversenyek, fesztiválok, jótékonysági estek és élmény-házhozszállítás formájában.
Ez azért volt lehetséges, mert az együttes profilja igen széleskörű, így a potenciális célközönségünk is kiterjedt, a szakmai irigyeinkkel egyetemben.
Több támadás érkezik szakmai oldalról, amiért a művészi zene népszerűsítését a jellemzően mára alkotófolyamatok nélkül maradt komolyzenei és a művészi tartalmú, inspiráló szórakoztató zenei stílusok együttes interpretálásával képzeljük el, tehát alapvetően a ”szomorú zenészek” és az ”amatőrök” is az ellenfeleiknek tekintenek bennünket, de sosem az ellenségeiknek, mivel arra nem szolgálunk rá, így valójában a cyberbullying támadásaikat sem érdemeljük meg csak azért, mert sikerkövetően gondolkodunk és helyesen, példamutatóan merünk cselekedni, szorgalmasan egyedül előretörni egy olyan szakmai világban, ahol mindenki mástól várja a támogatást, önállótlanul passzívvá válva.
      A legtöbb zenekari tag az idők során le is morzsolódott mellőlünk azért, mert nem bírta az ismertséggel és a túléléssel járó többletterhelést, az aktív alkotó- és előadóművésztanári szerepből adódó szervezéstöbbletet, beosztottságot, megosztottságot, szétosztottságot… vagy hitt az erőszakos meggyőzőerőnek, amely időről időre – vetélytársainkon keresztül – megpróbálja annullálni tevékenységeinket.

Sikerkövetés kudarckerülés helyett:
Sikerünk kulcsa nem szakmai titok, minden nagy elődünk életében megtalálható ez a kitörés-jelenség, amely minket is kiemelt az átlagemberek és az átlagművészek sorából, a teljes értékű élet tisztelete, a család-karrier klasszikus értékek egyensúlya és a szakmai alázattal járó szolgálóvezetői sokoldalúság.
Zeneszerzőként és művésztanárként is célom, hogy a növendékeknek ezt a fajta teljességszemléletet átadjam, amely műveimen keresztül is megmutatkozik, az ARTISTIC MUSIC Kottakiadó közreadásában.
Jómagam 6 éves korom óta színpadon vagyok, amely 30 év szakmai tapasztalatot jelent és az egyensúly mindig jelen volt az életemben zenei téren is, hiszen a legnagyobb klasszikus és jazz előadókat hallhattam gyermekként élőben alkotni a színpadon, akik maguk is átjárással rendelkeztek a nagyobb zenei irányvonalak között.

Szellemi tőke és likviditás:
Bárhogy is tekintünk a zenei stílusokra és az azokat felépítő műfajokra kijelenthetjük, hogy minden zene egy forrásból keletkezik, abból az igényből, hogy hangokat alkotó emberként kívánjuk leképezni érzéseinket, a környezetünket, az életünket és szándékaink szerint nyomot hagyunk az utókornak művészetünkkel.
Az idők során értéküket megőrzött klasszikus zenei stílusok közeli rokonságban állnak egymással, az ősember funkcionális zeneéjétől, a szakrális gregoriánon, reneszánszon, barokkon, bécsi klasszikuson, modernen, avantgardon keresztül a kortárs zenéig, valamint azok klasszikus értékmegőrzőként fennmaradt szórakoztató irányzatai sokaságáig.
Az, hogy Debrecenben a rockzenei képzést indítják el kezdeményező szándékkal a felsőoktatási szektorban a lokális kiterjedésben kialakult társadalomkulturális hagyományoknak, közművelődési értékközvetítésnek és közönségnevelési értékfennmaradásnak, valamint a szakmai és üzleti ingerterjedésnek köszönhető.
            Egy szellemi tőke alapú üzleti vállalkozás sikere azon múlik, hogy mennyire hasznosan és hatékonyan szolgálja a környezete látens szükségleteit és elvárt igényeit, a személyes egzisztenciális, vagy karrierérdekek háttérbe szorításával és megszüntetésével.
Az ehhez hasonló kezdeményezések jellemzően 2-3 év alatt kimerítik kezdeti többlettartalékaikat a helytelen vezetői magatartás okán és stratégiailag hibás döntéssé válik kudarckerülően és deficites forrásdúsítás mellett is erőszakkal fenntartani őket.
           
Kapcsolati hálózatosodás:
Egyetlen hatékony eszköze lehet a hosszútávú sikernek, a nemzetközi hálózatosodás, ami legalább európai szintű tanár-diák csereprogramot is lehetővé tesz, amely tekintetében a Debrecenben tanuló külföldi hallgatók is készségesebben részt vehetnek a programban.

            Az ehhez szükséges alapokat a Domokos Módszer Keretrendszer - a köznevelésben és az alternatív művészetoktatásban alkalmazható digitális zenei edukációs lehetőségek címen nemzetközi jogvédelem alá került önálló zeneoktatási módszeremmel - az egyetemes és nemzeti értékhagyományaink népszerűsítése mellett - a MŰVÉSZI ZENE KÖR művésztanárai irányításával működő Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia (ALMA) nemzetközi előadásaink teszik le, amelyek már elindulásuk óta nagy népszerűségre tettek szert hatékonyságuk révén.

Mivel programunk alaptétele a sokoldalú, teljes értékű nevelésben részesülő személyiség kialakítása nem maradhat ki egyetlen fontos állomása sem a zeneművészetnek, így – az egyensúly megőrzése érdekében – a szórakoztató stílusok sem, amelyeknek - az elmúlt évszázadokhoz hasonlóan - ma is meg van a hasznos szerepe a hétköznapokban.

Rock(onok) a felsőoktatásban:
2018. Februártól várható a rock felsőoktatás speciális kollégiumként történő elindítása Debrecenben a Kőbányai Zenei Stúdió vendégtanárainak koordinálásával valósul meg, amely kezdeményezés már a közeljövőben remek lehetőséget teremt a lokális lobbifolyamatokban aktív, jellemzően – meghatározó zenei képesítések helyett – üzleti érdekeltségekkel rendelkező zenészek tanári tevékenységeinek megkezdéséhez, hiszen külső érdekeltségeik által egyszerre kapcsolati hálóerősítés és kiadáscsökkentés is eredményezhető, jelentős szubficit fenntartása mellett, a – szakma helyett a - versenyszféra további erősítése céljából.
A rock(onok) a felsőoktatásban történő megjelenése pragmatikusan intellektuális stratégiai és konvencionálisan gyakorlatias logikai perspektívából tekintve is fontos döntés, amely elindíthatja a jelenleg érvényben lévő távolságtartó akadémikus gondolkodást a nyitottan befogadó, sikerkereső szakmai hozzáállás felé, amely a kiterjedt erőszakos féltékenykedés, érdekféltés és ellenségeskedés helyett tisztességes összefogást és megbecsült összetartozás-érzést hozhatna a művész szakmának.
Azonban nem tekinthetünk el a jelentős amortizációs hatástól, amely várhatóan tartósan elértékteleníti majd a zenei felsőoktatást, amely az elmúlt évtizedek helytelen szakmenedzselésének köszönhetően a közvélemény általános elbírálása szerint gyakorlati haszonnal nem rendelkező komolytalan és könnyelmű tevékenységként került köznyilvántartásba.
Ez az egyik oka, hogy a közönség nem hajlandó sem időt sem pénzt áldozni a kulturális feltöltődésre és a rangos kultúr-közéleti eseményeken történő személyes megjelenés kizárólag a nemzetközi üzleti trendek erre vonatkozó elvárásainak napjainkban divatos megjelenésének és sosem a közösség műveltségi érdeklődésének köszönhető.
            Kérdéses, hogy az újdonság-hatás meddig lendíti tovább a rock-szakot, viszont az alapszakként történő bevezetése minden időszakban hibás stratégiai lépés lesz.
Az egyetlen hasznos módja a bevezetésnek a ráképzéses szakirányú továbbképzés, hiszen ebben az esetben sokoldalú zeneművész-tanárok edukációja eredményezhető, akik minden zenei történésbe natívan illeszkedhetnek, megtartva ezzel a valódi választás lehetőségét.
Ha azonban valaki az – egyetlen valódi kihívásokkal járó művészi életpályajelképet, a sportolói körökből ismert, zenészek esetében képzeletbeli - olimpiai mezt kényelmi szempontból egyszer is mackóalsóra cseréli többé már nincs lehetősége újra felölteni azt, örökre a választott világban marad és sosem lesz esélye elhagyni a kényelmes utat, valami sikeresebbért, korszerűbbért, hasznosabbért, értékesebbért, változatosabbért, élménygazdagabbért, megbecsültebbért, nemesebbért, tapasztaltabbért, elmélyültebb tudásforrásúért, vagy csak egyszerűen jövedelmezőbbért cserébe.
Végül tegyük fel őszintén a kérdést: egy nyíltan populista üzleti kezdeményezés várhatóan milyen kiterjedt hatástöbblettel és hasznos szerepvállalással szolgálja majd az egyetemes társadalom-kultúrafejlődést, amelyre a többi egyetemi szintű zeneművészeti szak nem képes?!

Debrecen, 2017. December 18.

Domokos János Antal
Trombitaművész-tanár, Karmester,
Nemzeti ösztöndíjas Zeneszerző, Szövegíró,
Szakvizsgázott pedagógus, Közoktatási vezető,
     a Művészi Zene Kör tehetségmenedzselő szervezet és
az Alternatív Lehetőségek Művészeti Akadémia vezetője

2017. december 16., szombat

Áldott, békés ünnepeket kívánunk!!! Találkozunk 2018-ban is :)

Áldott, békés ünnepeket kívánunk!!! Találkozunk 2018-ban is :)


2017. november 22., szerda

Jazzkarácsony-Nagykarácsony jótékonysági est 2017

MEGHÍVÓ!

Szeretettel meghívjuk Önöket a 2017. December 10-én a Debreceni Újkerti Művelődési házban, a MŰVÉSZI ZENE KÖR szervezésében, 16:30-tól - idén 8. alkalommal - megrendezésre kerülő Jazzkarácsony-Nagykarácsony jótékonysági estünkre!


A jótékonysági est fővédnöke: Dr. Széles Diána, 
Debrecen Megyei Jogú Város Alpolgármestere.


A belépés és a parkolás is ingyenes!

PROGRAMCSOMAG:
- Ünnepi köszöntő
JAZZ FIVE interaktív ünnepi ÉLMÉNYKONCERT
- Ünnepi versek a költők előadásában
- JAZZTÁNCHÁZ
- az est kísérőprogramjai: ARTISTIC MUSIC kottakiállítás és ajándéktárgyvásár

Az est alatt a Debreceni Karitatív Testület tartós élelmiszer- és anyagi felajánlásokat gyűjt a rászoruló családok és gyermekek javára!


FOGADJA EL AJÁNDÉKUNKAT, LEGYEN ÖNÉ AZ ÉLMÉNY, CSATLAKOZZON HOZZÁNK ÉS
TÖLTSÖN VELÜNK EGY KELLEMES ESTÉT A JÓTÉKONYSÁG JEGYÉBEN!


Csatlakozzon eseményünkhöz FB oldalunkon is!













2017. november 9., csütörtök

MŰVÉSZI ZENE KÖR Őszi Koncertpedagógiai Előadásturné 3.évad

A MŰVÉSZI ZENE KÖR Őszi Koncertpedagógiai Előadásturné 3.évadát kezdtük el az iskolakezdéssel egy időben, amely érdekessége, hogy minden program eltérő felállásban kerül bemutatásra, így a 2.0 projekttől az 5.2 projektig változatos tartalmakat szolgáltatunk a művészi zenét kedvelő közönség számára. A projektek elnevezései úgy alakultak, hogy az első szám a szervezet főtagjait mutatja, a második szám pedig a vendégművészek számát.

Őszi interaktív előadássorozatunkat idén is a VÍZ (Vizek-Ízek-Zenék) Terápiafesztivállal indítottuk, amely Szeptember 30-án második alkalommal került megrendezésre.

Elsőként az Interaktív utazás a művészi zene világában című élménykoncertünk alapozta meg a hangulatot, így a közönség már az első pillanatokban érezhette a feltöltődés minden formáját.


Ezt követően Csíki András költő barátunkkal a Téged örököltelek című közös műsorunkban vers és zenei ősbemutatókat adtunk elő.


A tehetséges növendékek számára minden rendezvényünkön biztosítunk lehetőséget a nagyközönség előtti bemutatkozásra:

az Eötvös József Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Furulyaegyüttese


az Eötvös József Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Kamarazenekara

A programcsomag végén JAZZ FIVE zenekarunk jazztáncházat tartott saját dalokból.

JAZZ FIVE jazztáncház


JAZZ FIVE zenekar 5.0 projekt

Ezt követően a Nemzeti Kulturális Alap által támogatott interaktív koncertpedagógiai előadásaink következtek:

Október 4-én az Ebesi Arany János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános és Alapfokú Művészeti Iskola  alsó-felső tagozata két részletben az Interaktív utazás a művészi zene világában című programunk tekintette meg, melynek egyik különlegessége V.Szabó Ildikó festőművész digitális tabletrajzainak élményszerű kivetítése volt:



Október 11-én ugyanezt a programot a Balmazújvárosi Református Általános Iskola tanulói számára tettük ingyenesen elérhetővé:


Október 12-én Örökség című programunk a Debreceni Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium tanulói körében hangzott el elsőként:


Október 18-án ismét az Interaktív utazás a művészi zene világában című programunk került előadásra a Debreceni Fazekas Mihály Általános Iskola  tanulóinak:


Október 19-én a következő Örökség előadásunk a Debreceni Református Kollégium Dóczy Gimnáziuma tanulóinak tettük maradandó élménnyé:


Október 25-én az Interaktív utazás a művészi zene világában idei őszén utolsó előadása következett a Debreceni Petőfi Sándor Általános Iskolában:


Október 25-én a Debreceni Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium és a Debreceni Szakképzési Centrum Vegyipari Szakgimnáziuma tanulói részére tartottuk meg Örökség előadásaink:



November 9-én az őszi idényzáró Örökség előadásunk zárta a pályázati forrásból megvalósuló interaktív koncertpedagógiai előadássorozatunk a Debreceni Medgyessy Ferenc Gimnázium és Művészeti Szakgimnázium tanulói körében:
 


Ezúton is köszönjük a Nemzeti Kulturális Alap megtisztelő támogatását és reméljük jövőre is sokezer tanulóhoz eljuttathatjuk a művészi zene valódi élményét!



Természetesen idei saját programjaink, több mint 60 koncertből álló sorozata nem ér véget, hiszen December 9-én nyolcadik alkalommal rendezzük meg JAZZKARÁCSONY NAGYKARÁCSONY Hagyományos Jótékonysági Estünk, amely teljes bevételét, az összegyűlt adományokat idén is felajánljuk a Debreceni Karitatív Testület részére, akik továbbítják a rászorulók számára a hasznos és szükséges donációs csomagjainkat.

Ezzel a hagyományos programunkkal szeretnénk megköszönni közönségünknek a rengeteg támogatást, érdeklődést és kedvességet, amit egész évben irányunkba mutattak és segítségükkel több, mint 60 koncerten sokezer hallgató-néző előtt léphettünk fel és mutathattuk be legújabb projektjeinket idén is!

Nagy szeretettel várunk mindenkit idén is JAZZKARÁCSONY NAGYKARÁCSONY Hagyományos Jótékonysági Estünkön, reméljük ismét együtt segíthetünk a nélkülöző gyermekeken és családokon!!!

2017. október 8., vasárnap

Domokos Módszer Keretrendszer - a köznevelésben és az alternatív művészetoktatásban alkalmazható digitális zenei edukációs lehetőségek

Domokos Módszer Keretrendszer
a köznevelésben és az alternatív művészetoktatásban alkalmazható digitális zenei edukációs lehetőségek


Elkészült a zeneoktatásban eltöltött közel másfél évtizedem első 78 oldala